عزيزى الزائر نرحب بك معنا و نرجوك مشاركتنا و الاستمتاع معنا لذلك يجب عليك التسجيل

نخب الاستمتاع

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

عزيزى الزائر نرحب بك معنا و نرجوك مشاركتنا و الاستمتاع معنا لذلك يجب عليك التسجيل

نخب الاستمتاع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

yoooooo man

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

نكت

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

1موضوع ممتاز نكت الأربعاء يناير 27, 2010 8:40 am

Admin

Admin
Admin

ليه السمك بيخاف من فودافون علشان
فودافون اقوي شبكة في العالم
كان فيه مره حفره في الصعيد وكان كل شويه واحد يموت فيها فأتجمع أكبر3صعيده في البلد أول واحد
قال لازم نوقف عربيه اسعاف جنب الحفره
والتاني قال لازم نبني مستشفي جنب الحفره
والثالث قال وليه الغباء ده منردم الحفره دي ونحفر حفره تانيه جنب المستشفي اللي علي اول الشارع
عيلين صغيرين ماشيين فالشارع لقوا قطة فالاول قال للتاني أنا هاخد القطة دي أربيها التاني قالوه ماينفعش كدة لحسن
تجيبلك أمراض اغسلها الأول تاني يوم جه الولد بيعيط و بيقول لصاحبه القطة ماتت و أنت السبب أنت اللي قولتلي اغسلها صاحبه قاله ماتت و أنت بتغسلها قاله لا ماتت و أنا بعصرها
مره عربيه تريله راحت تزود بالبنزين فقالت للراجل عايزه 70 لتر فجت عربيه أصغرعايزه 50لتر وبعد كده جت
عربيه اصغر عايزه30لتر وبع كده جت عربيه عايزه 10لتر وبعد كده جه التوكتك قالو عايزامبووووو
عملو مسابقة سباق السيارات فاشترك فيها واحد صعيدى وجى يوم السباق بعربية صغيرة موديل قديم قوى فالمسؤولين
عن السباق قالولو هتخش السبق ازاى بالعربية المهكعة دية قالهم الحكم بعد السباق
المهم الصعيدى كسب السباق فالناس استغربو قوى قالولو ازى العربية المهكعة ديه كسبت السباق فقالو انت لازم حاطتت فيها موتور طيارة فبيفتحوا الكبوت لقو سته صعايدة عمالين بينهجو
واحد جاب ولاده قبل اما يموت قال لواحد خد عود حطب واكسره فالولد كسره قاله خد اتنين فكسرهم قاله طب
خد خمسين فكسرهم فالراجل قال لولاده خلاص اموت وانا مطمن ان معاكم البغل ده
الو بابا فين يا حبيبى... رد عليه: مشغول يا عمو.... طيب ماما فين: قاله ماما كمان مشغوله. يا عمو.... قاله: طيب مشغولين فى ايه يا حبيبى... مع البوليس يا عمو.... وبيعمل ايه البوليس عندكم...... اصلى مستخبى منهم وبيدوروا عليا
مره واحد ضابط امامه 100 مسجون فى واحد عطس راح قال لهم مين الى عطس مفيش حد رد راح
قسمهم خمسين وخمسين سال الخمسين من الى عطس مفيش حد رد راح قتلهم سال راح قسم الخمسين التانين 25 و25 راح سال ال25 من الى عطس فيكم مفيش حد رد راحقسم ال25 الى 12 و13 راح سال ال13 من الى عطس فيكم مفيش حد رد راح قتلهم راح قسم ال12 6 و6 راح سال ال6 مين الى عطس فيكم محدش رد راح قتلهم راح الى ال6 التانين قسمهم 3و3 رراح سال ال3 مين الى عطس فيكم راح قتلهم بعدين ال3 التانين راح قسمهم 2و1راح سال ال2 مين الى عطس محدش رد راح قتلهم وبعدين سال الاخير قالوا انت الى عطست قال له اه الضابط قال له يرحمكم الله
صعيدي راح يعمل عمليه انتحاريه قي تل أبيب راح
طعن نفسه بخنجر موت ثلاثه اسرائيليين من الضحك
مره سألنا واحد بخيل اوى : تعمل ايه لو الجو برد ؟ فقال
اقعد جنب الدفايه. . سألناه : طيب لو برد اوى . فقال : اقرب منها شويه. سألناه:طيب لو برد اوى اوى ومش فادر تتحمل . فقال : اتا مضطر أشغلها
مره كان في جماعه واقفين فقام واحد منهم وقال انا هسأل اسئله واللي يجاوب نعرف هو ذكي ليه
1:حاجه بتمشي في الشارع وليها اربع عجلات
فرد محمدد وقال عربيه فقاله انت ممتاز بابا بيشتغل ايه يامحمدفقاله دكتور فقال شايفين ولاد الدكاتره اذكيه ازاي
2:حاجه بتمشي في الشارع وليها عجلتين
فرد مصطفي وقاله عجله فرد عليه ممتاز بابا بيشتغل ايه يامصطفي فقاله مهندس فقالهم شايفين ولاد المهندسين اذكيا ازاي
3:حاجه بتطير وليها جناحين
فرد ياسر وقاله تمساح فقاله انت غبي ومتخلف بابا بيشتغل ايه ياياسر قاله لواء شرطه فرد عليه بسرعه وقال علي فكره التمساح ممكن يطير بس لو شد حيله شويه
واحد بيقول لمراته عاوز النهاردة حاجة رومانسية قالتله
يعني ايه رومانسية
قاللها مش عارف بس احتياطي انقعي الرز
واحد بخيل عنده اربع حيطان دهن واحده منهم باللون
الاصفر والباقى كتب عليهم نفس اللون
اتنين صعايده دخلوا الجيش الاول الضابط بيسئله اسمك ايه قاله
محمدين
سأله الضابط ايه اللى فى ايدك دى
قاله "بندجية" رد الظابط وقال لا دى مراتك وشرفك وبلدك .
سابه وراح للى جانبه وقاله اسمك ايه
رد وقال حسنين
قاله ايه اللى فى ايدك دى
قاله مرات محمدين
مرة ثلاثة يهود اتفقوا انهم يتبرعوا مال للفقراء فقالوا هنعمل ايه؟ الاول قال انا هحفر حفرة وارمى
جميع اموالى فى السماء الى هيقع فى الحفرة للفقراء والى برة هيكون لى والثانى قال انا هعمل خط وهرمى المال الى هيقع على ايمين لى والشمال للفقراء اما الثالث كان اشد بخل قال انا هرمى امال فى السماء الى هيقع على الارض لى والى هيفضل فى اسماء للفقراء
عملوا مسابقة لتعجيز الكمبيوتر كل ما حد يسأله سؤال يجاوب عليه فى اقل من دقيقة جه واحد
بلدياتنا حط ورقة فيها السؤال بتاعه الكمبيوتر اتحرق وطلع دخان قالوا له : سؤالك كان ايه بلدياتنا : جلت له ابو جردان جبل ما يخلف جردان كان اسمه ايه؟
واحد صعيدى دخل حديقة الحيوانات و دخل راسة فى قفص الاسد الحارس جرى علية قالوة
انت بتعمل اية قال اية يل بوى يعنى هاكلة
نزل قرار فى البلد بمنع الصعايده من السفر طب يعملوا ايه عشلن يعرفوا الصعايده قالك احنا
نجيب جردل ونسأل كل واحد ده ايه الصعيدى هيقول على الجردل دردل واحد صعيدى عرف قالك انا اركز واحفظ الكلمه صح المهم الصعيدى ده راح المطار بتاع الجوازت بيقولوا ايه ده يا بلدينا قاله جردل قاله مظبووط ادينى اسمك قاله محمد دومعه

سواق قتل 60 واحد في حادثة.... لما سأله الظابط ليه قتلتهم؟ قال له كنت ماشي وبعدين فجاة العجلة ضربة ..ولقيت على يميني فرح وعلى شمالي راجلين ... ادخل في مين ؟ قاله الظابط ادخل في الراجلين.. قاله م انا دخلت في واحد والتاني دخل الفرح

مرة واحدة ست قالت لإبنها :خد الفلوس دى وروح هاتلى دواء يصغرنى عشرين سنة فراح الولد يحيب لها الدواء ورجعا إداها الدواء .. و راح المدرسة....... رجع الولد لقى والدته صغرة عشرين سنة قال لها: إنت صغرتى قوى يا ماما ، بس إيه العيل اللى فى إيدك دة قالت له:إسكت يا واد مش أبوك شرب العلبة كلها
- بلدياتنا بيوقف تاكسي فسأله: فاضي يااسطة فقال له الأسطة: ايوة فاضي
فقال له بلدياتنا: طيب ماتيجي تقعد معايا شوية
دكتور مجانين اخد المجانين بتوعه ووداهم البحر قال يمكن حد مع جمال الطبيعة ربنا يشفيه المجانين وهما
فى البحر الى بيلعب فى الراملة بالجاروف والى بيلعب بالجردل لقى واحد منهم قاعد تحت شمسية وبيبص للبحر ومش بيلعب سأله انت مش بتلعب ليه معاهم قالوا دول مجانين شوف بيعملوا ايه قال الحمد لله ربنا شفا واحد منهم قالوا انت بتبص للبحر ليه كده قالوه بتخيل لو البحر ده كله ملوخية هيكفوه عيش منين
مرة اثنين بحراوية مش لاقيين شغل الاول اسمة احمد والثانى اسمة محمد الاول بيقول
يا محمد الثانى اية يا احمد تيجى ننزل الصعيد نشتغل قالوة ماشى كلامك المهم نزلو الصعيد قبلهم عمدة الصعيد اية يا شباب قالولو عاوزين نشتغل يا عمدة قالهم انتو حظكم زين فى 20فدان قصب عاوزين يتوقعو قالولو ماشى يا عمدة الصعيد المهم نزلو الصبح على الشغل الناس اللى كانو معاهم رجعو وهما احمد ومحمد لسما ما رجعوشى العصر ما رجعوشى ولا المغرب ولا العشاء راح العمدة هناك لقيهم راجعين قلهم تلاقاكم خلصتو العشرين فدان قلولو حيلك حيلك يا عمدة احنا يدوبك لخلخنا عود وبكرة هنوقعوة
مره واحد صعيدى واقف بيدهن الحيطه قالولوا حط جرنان تحتك قاللهم
لا انا كده طايل
كان هتقوم حرب فالقائد بيقول التعليمات فقال الجيش الي هنحربه حوالي اربع اضعافنا يعني لو
كل واحد قتل اربعة تقريبا هنفوز وقامت حرب وفي وسط الحرب لقي القائد الصعيدي اعد مش بيحارب فقالو قوم حارب يا عسكري قالوا جتلت الاربعة بتوعي
كان فيه بنت مشاغبه جدا في المدرسه راح الاستاذ وداها للناظر فالناظر بيقولها انت عملتي ايه قالتلو
انا بس رميت ورده من الشباك قالها بس كده؟ خلاص روحي على صفك بعد شويه جت بنت متكسره ومتعوره الناظر بيقولها انت مين قالتلو اناورده اللي اتراميت من الشباك
مرة واحد اشترى عربية حديثة اللى بتكلم مع الناس فمرة كان ركبها وماشى بسرعة80كيلو فاعربية
التلو من فضلك خفف السرعه فهو اول ما يسمع العربية يفرح يدوس بنزين والسرعة تزيدوتكرر هذا المر عدة
مرات من 100 كيلو الى400كيلو واخيرا قالت العربية نزلنى هنا على اقرب لمين ياابن المجنونة
واحد جالس مع خطيبتة النور انقطع قالت له
خد فرصتك اخد الشنطة و طلع يجرى
مرة واحد مخنوق فاصحابه بيساله مالك قاله
شيبسى فى حالى صحابه قاله ليز قاله ابويا كرنشى من البيت قاله ياعم قلبظ دماغك
مرة واحد مسطول قاعد فوق ال سطح فاطلعلوه واحد بيقوله يا سيد افندى الحق
امك و ابوك و مراتك و عيالك ماتوا راحت فرت من عنيه الدمعة و قال هاعيش لمين و قرر انه هيرمى نفسه من فوف السطح فرمى نفسه و جه عند الدور التالت و قال لنفسه ايه ده انا ابويا و امى ميتين من زمان و جه عند الدور التانى و قال لنفسه ايه ده انا مش متجوز اساسا و جه عند الدور الاول و قال لنفسه ايه ده دا انا لالالالالالالالا دا انا مااسميش سيد اصلا
مرة عيل صغير ابوة وامة معودينة على انهم لما يكونو بر وعايز يعمل حمام يقول انا عايز
اصفر
وفى مرة خرج مع جدة وكان عايز الولد يعمل ببى قال لجدة يا جدو انا عايز اصفر قالة صفر فى ودنى يا حبيبى بس براحة
مره واحد غنى اوى عمل مسابقه بين واحد صعيدى وواحد امريكى وواحد المانى على الى يجيب
اكبر سمكه فى البحر نزل الامريكى مجبش حاجه والالمانى برده مجبش حاجه ولسه الصعيدى مطلعش وفضل مده كبيره فنزل منظم المسابقه يدور عليه لاه ماسك سمكه صغيره وبيقلها فين بابا
مره واحد صعيدى كان اول مره يشوف عربيه فسال واحد بتمشى اذاى فرد وقال
بالبنزين فالراجل خد الحمار بتاعة وراح البنزيمه وقال للعامل بتاع البنزيمه يضع فى بطن الحمار اتنين رتل بنزيم فالرجل رفض بشده ولاكن الصعيدى صمم فوضع الرجل البنزيم فى بطن الحمارفبدءت بطن الحمار بالوجع فجرى الحمار فقال الصعيدى ممكن تحطلى اتنين رتل علشا الحقه
مرة صرصار بيحب صرصارة قعدوا سنين يحبو بعض صاحبنا الصرصار معندوش فلوس
يتقدم بيها للصرصارة راح اشتغل فى البلاد سنين وسنين وبعد غياب رجع من السفر وقابلتة الصرصارة وبتاخدة بالحضن جة واحد رخم وداس عليهم بالجزمة

مرة واحد صعيدى راح فرنسا شاف واحدة حلوة قوى مشى وراها قالتله
سوفاج قالها لاء سوهاج
مرة واحد اسمى ميدو وهو نازل من شقتة والدتة سالتة رايح فين يا ميدو ماردتش عليها نزل
الشارع واحد صاحبة بيسئلة رايح فين يا ميدو بص لية وماردش وقف عند نصية الشارع وقف تاكسى وركب السواق قالة رايح فين يا ميدو رد ميدو قالوة انا ماردتش اقول لماما هاقولك انت
ميكانيكى بيسألوه مين مطربك المفضل صاحبنا رد قال
هامر دياب ودوج وسوف ومازدا الرومى وتاكسى عجرم
مره واحد من الصعيد قرر انه يسافر امريكا . قبل ما يسافر اهله قالوا له
ان الاكل فى امريكا حرام خد معاك ثلاث زلع مش عشان تكلهم ومتنساش تسمى عشان الشيطان ميكلش معاك فسافر اول زلعه اكلهة من غير ما يسمى وتانى زلعه اكلهة من غير ما يسمى جه ياكل الزلعه الثالثه قام الشيطان طالع له وقاله ابوس ايدك تسمى انا صدري اتحرق من الاكل بتاعكم.
عملو مسابقه لتلاته صعايده اللى هيقدر يتخللى عن لهجته الصعيديه ويتكلم عادى هياخد جايزه فحطوهم التلاته
جنب بعض وسالو واحد اسمها ايه دى قالهم مانده قالولو فكر شويه قالهم مانده مانده قالولو بره سالو التانى اسمها ايه دى قالهم دوافه قالولو ايه قالهم دوافه قالو فكر شويه قال دوافه دوافه دوافه قالولو بره سالو التالت اسمها ايه دى قالهم مانجه قالولو برافو ودى قالهم جوافه قالولو برافو وبنجبهم منين باه قالم من الدنينه قالولو بره بره بره كفاية
مرة واحد صعيدى مسافر ومستعجل جدا فركب القطر وقعد
يجرى فية
مرة تلاتة عايزين ياكلوا ومش معاهم فلوس دخلوا مطعم وطلبوا الاكل وبعد كدة جة الجرسون ومعاة
شيك الحساب وراح على اول واحد وقالو الحساب رد وقالو منا اديتك الفلوس قالو لا انا مختش حاجة رد الجرسون وقالو طب نسال زميلك التانى هوادانى فلوس قالواة لماانا كنت بحاسبك قالوة لا انتو شكلكو نصابين طب انا هاسال زميلكم التالت شكلو محترم وقالو هو انا خت الحساب من زمايلك قالو سيبك من دة كلو وادينى الباقى
الحمار راح للاسد وقاله غيرلى اسمى علشان الحيوانات بتقلى يا حمار فالاسد سماه سمكه
راح الحمارمشى فرحان راح القرد طلعله قاله ازيك يا حمار ,الحمار قاله ماتقليش يا حمار الاسد سمانى سمكه
القرد:بتعرف تعوم يا سمكه
الحمار:لأ
القرد:تبقى حمار

واحد صعيدي كان مسافر فلما وصل المطار لقاهم مركبين جهاز جديد عبارة عن
مرايا لما تقف قدامها تعرف عنك كل حاجة, فالصعيدي انبسط و راح وقف قدام المرايا
المرايا قالت: أنت هريدي من الصعيد و عندك طيارة كمان نص ساعة
الصعيدي اتبسط و راح لبس خواجه و راح تاني وقف قدام المرايا,
المرايا قالت: انت هريدي من الصعيد و عندك طيارة كمان ربع ساعة
الصعيدي راح لبس خليجي و راح تاني وقف قدام المرايا
المرايا قالتله, ايوة انت هريدي من الصعيد خليك قاعد تستهبل كده لحد ما الطيارة تروح عليك
معروف ان هريدي كبير الصعايدة .. ركب مع مجموعة رؤساء (الرئيس الامريكي و الفرنسي و الصيني و غيرههم ) قالو كل واحد
يغمض عينيه و نشوف هيعرف بلده لما تيجي ولا ايه ..الفرنسي قال فرنسا اهي قالوله عرفت ازاي قال ايدي خبطت في برج ايفل..بعدها الصيني قال الصين اهي ..قالوله عرفت ازاي قال ايدي خبطت في سور الصين العظيم.و الامريكي امريكا اهي خبطت في تمثال نيوورك..هريدي بعدهم بلدي اهي .. و عرفت ازاي ..طلعت ايدي و دخلتها تاني مش لاقي الساعة
واحد جزمجي زعل. جت له
جزمة نفسية
تلاتة دخلوا مسابقة واحد فرنسى وامريكى والصعيدى الاصيل كانت المسابقة عن انى واحد يكتب اكبر
مزكرات الفرنسى كتب 100 صفحة والامريكى كتب200 الصعيدى الاصيل بقة كتب 500 فكسب شافوا بقة مزكراتة لقوة كاتب فى اول صفحة حمدان ركب الحصان وفى اخر صفحة حمدان نزل من على الحصان بيشفوا فى النص لقوة كاتب درجن درجن درجن
واحد ملحن دخل مبنى ماسبيرو علشان يعتمدوه ملحن فقالوله كل جمله نقولهالك
لحنها .. فاقالوله..لحن واحد حرامى راح ملحنها.. قالوله اتنين حراميه.. راح ملحنها..قالوله بقه شله حراميه قالهم بلادى بلادى بلادى
مرة اتنين صحاب كان كل واحد منهم عندة كلب وكانو غاويين صيد الكلب بتاع الاول كان كل
لما يسمع صوت البندئية كان يروح يجيب الصيدة اماالكلب التانى كان يعد مكانة فاقطرح علية الناس انة يروح يودية افراح كتيلر علشان يتعود على ضرب النار المهم راح الكلب اعد يحضرافراح30 سنة بعد كدة الراجل راح يصطاد يضرب النار الكلب يؤف على ايدة ويزرغت ويرقص
مرة واحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب
فى الجردل؟ برضه لا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندك سرطان فى الحوض"
طلبه صعايدة مضيقين قوي من مدرس اللغة العربية ..قالوا احنا نهزؤه بالادب..شرح المدرس و
خلص ..فقالوله يا استاذ انت موسوعة دنتا جاموس كبير والله..فهم المدرس الطلبه ..فقالهم و انا بعمل ايه يعني البركة في العجول اللي بتفهم
اتنين مساطيل علي تربيزة واحدة واحد قال للتاني انت منين قاله من شبرا قاله الله انا كمان
من شبرا انت فين في شبرا قاله ش15 قاله وانا كمان ش15 و انت فين في ش15 قاله عمارة5 و انا كمان عمارة 5 الدور الكم قاله التالت الله و انا التالت ..واحد شافهم سال الجرسون مالهم دول ..قاله دا الواد و ابوه كل يوم علي كده
صعيدي راح الكوافير عمله شعره بالسشوار و قاله عشان تحافظ عليه اياك
و الميه ..فضل قاعد في بيته كم يوم جيرانه مش شيفينه .. فدخلوا عليه البيت لقوه جنب الحيط بيقول عطشااااااااااااااااااااااااان
مره نمله ماشيه بتعيط فجه واحد شالها على أيده وٌقالها بتعيطي ليه قالتله بابا وماما وعيلتي كلهم
ماتو راح الراجل خبط كف على كف وقالها لا حول ولا قوه ألا بالله

مره دكتور صيدلي قابل دكتور صيدلي زيه قاله مرهم بيك قاله
بنسلين ماشفناش بعض
مرةواحد مسطوول سالوة_انتا اسم اخواتك اية؟؟؟؟
رد وقال
كلهم ادهم الا هشام اسمة محسن
واحد باشا الزمن دار عليه وافتقر حب يشتغل اشتغل بتاع فجل وجرجير
وقف فى السوق وهو لابس الطربوش وبيقول فجل يا حوش جرجير يا كلاب

ثلاثه نمور اتراهنوا على الصيد راح الاول ورجع في بقه
دم قليل قال شفتو الشجره اللى هناك دى؟
قالوا أيوه قال اصطادت
عندها أرنب راح الثاني ورجع في بقه دم كثير قال شفتو
الصخره اللى هناك دى قالوا أيوه قال اصطادت عندها غزال
راح الثالث وهو أغبى واحد فيهم ورجع وكله دم قال شفتوا
العمود اللى هناك ده قالوا أيوه قال أنا ما شفتهوش
واحد بيقول لامه الراجل ده بيبوس اختى ليه قالت اصله هيتجوزها قالها امال بابا هيتجوز الخدامه امتى
مرة واحد محشش لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة!
مره اتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا الصور عالى هنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش صور خالص قالوا يخساره المهمه فشلت

واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه.... فبص لهم وقال: ياجزم كنت هتخنق
واحد واقف امام محل عصير ومعهوش غير 25قرش قال اشرب عصير ولا اركب الاوتوبيس لو ركبت الاوتوبيس يا هقف يا هقعد، لو وقفت مش مشكله لو قعدت هقعد جنب راجل او ست، لو ,راجل مش مشكله لوست يا هتبقي حلوه او وحشه، لو وحشه مش مشكله لوحلوه هطلبها للجواز، لو رفضت مش مشكله لو وافقت هدفع لها مهر وشبكه وهتخلف عيال ياخدو فلوسي ويطلعو عيني، وعلي ايه مشرب عصير احسن
مرة اتنين ستات عواجيز نفسهم يتجوزوا فراحوا النادي وقالوا اول ولد حيعدي حنقوله، و لما عدى واحد، واحدة منهم قالتله: تتجوزني يا امور؟ قالها: ده انا اتجوز كلبة ومتجوزكيش! التانية راحت قايلة: هوهو
بيقولك 2 حرامية حبوا يسرقوا شقة واحد ففى واحدنط فى البلكونة فالراجل مسكة فقالة انت بتعمل اية هنا قالة بص ياعم الحج انا كنت بحارب الاعداء بالطيارة بتاعتى وفجاءة انضربت ونطيط بالبرشوت هنا راح الراجل قايلة ايوة كدة انت بطل مش التانى اللى نايم فى البانيو ويقولى ضفادع بشرية
انعقد مؤتمر دولي في فرنسا وكان بعنوان الأتصالات والتكنولوجيا المعاصرة ، فبدأ بالحديث فيلسوف فرنساوي وقال لقد حفرنا تحت برج ايفل ولقينا أسلاك تليفونات وده دليل على انه احنا عندنا التليفونات بقالها اكتر من 100 سنة ، وقام الإيطالي وقال احنا حفرنا تحت برج بيزا ولقينا أسلاك تليفونات وده دليل انه احنا عندنا التليفونات بقالها اكتر من 500 سنة ، وقام البروفيسور العظيم المصري وقال: احنا حفرنا تحت الأهرامات وملقيناش حاجة وده دليل على انه احنا عندنا الموبيلات بقالها اكتر من 7000 سنة .
الصداقة بين النساء : لم تعد الزوجة بيتها ذات ليلة .. وفي اليوم التالي قالت لزوجها أنها كانت نائمة عند صديقة لها ..! اتصل الزوج بأفضل عشر صديقات لزوجته ليتأكد من كلامها فأنكر الجميع رؤية زوجته تلك الليلة . الصداقة بين الرجال : لم يعد الزوج لبيته ذات ليلة ..وفي اليوم التالي قال لزوجته أنه كان نائماً عند صديق له ..! اتصلت الزوجة بأفضل 10 أصدقاء للزوج لتتأكد من صحة كلامه ... ثمانية منهم أكدوا أنه كان نائماً عندهم تلك الليلة .. فيما أقسم اثنان أنه لا يزال عندهم إلى الآن
مرة واحدة قالت لزوجها اليوم بصيت لنفسى فى المراية لقيت نفسى قمر14 تفتكر كده غرور قالها لأ غرور ايه ده كدة يبقى عمى
فى مرة اثنين كدابين قوي قاعدين امام الاهرمات الاول قال للثانى تعرف الهرم ده امى هى اللى بانيته فالتانى قاله تعرف البحر الميت قاله اه قاله اخواتى هما اللى قتلوه
مرة واحد ندل الهلال الاحمر خصم من مرتبه 20 جنية تبرع لفلسطين قام اتبرع بباقي مرتبه للياهود
مره واحد معاه فيات قديمه ماشى بيها على الصحراوى عطلت منه فقام شاور لعربيه على الطريق طلع صاحبها واد روش معاه مرسيدس فقام قاله بص يا عمو أنا هجرك لحد الرست و بعدين صلح عربيتك بس لو لقيتنى سرعت رعشلى نور وربطوا العربيه وطلعوا قامت عربيه بى ام عدت صاروخ من جنبهم راح الواد بتاع المرسيدس فاتح وراه وبتاع الفيات شغال يرعش نور للمرسيدس ولا هو هنا فالرادار صورهم ، ظابط المرور راح متصل بالكمين وقال لهم هتعدى عليكوا عربيتين واحده مرسيدس و بى ام سيبوهم و هاتوا الكلب بتاع الفيات اللى بيرعشلهم وعايز يعدى منهم
مرة واحد غبي ضاعت محفظته راح القسم عمل محضر الظابط بيقولوا ماتقلقش يابلدينا هنجبهالك من تحت الأرض وبعد ما خرج من القسم شاف الناس بيحفروا للخط بتاع المترو راح قايلهم الهمة يارجالة سودة وبسوستة
مدرس لغة عربية بيدى درس خصوصى لطالب والده جزار فطلب المدرس من التلميذ وضع كلمة ينابيع فى جملة من عنده فكر التلميذ طويلالالالالالالا وقاله لما بكون واقف فى المحل مع ابويا ينابيع يا ابويا يبيع""
مره دكتور راح مستشفي المجانين علشان يكشف عليهم فرسم لهم باب علي الحائط و قال لهم "افتحوه" فراحوا يفتحوه ما عدا واحد، افتكر أنه عقل و بقى كويس فساله "ليه ما فتحتش الباب" قاله "لأن المفتاح معايا !!؟؟"
واحد راح مطعم في فرنسا.كان عايز يطلب شربه قال للجرسون(جارسوه عايز واحد شوربوه) فالجرسون قاله باردون؟ قال الراجل لا سوخنوه
واحد غني بيتأتأ فراح رحله على حسابه مع اصحابه طول السكه قاعد يقول "ن ن ن" لمل وصلوا قالهم" نسيت الفلوس" فرجعوا طول الطريق قاعد يقول" ك ك ك" فلما وصلوا قالهم" كنت باضحك عليكم"
مرة اثنين واحد رزل والتانى تنح الاول قال للتانى علمنى الرزاله قاله اوكى اتصل برقم قال الحاج حسن موجود قاله لا راح اتصل تانى وقال الحاج حسن موجود قاله لا راح الاول قال لتانى انا علمتك الرزاله علمنى التناحة راح اتصل بنفس النمرة وقال انا الحاج حسن محدش سأل عليا
مره واحد فتح الباب وقعد يصرخ بيقول حماتى هترمى نفسها من الشباك قالولو وانت زعلان ليه قالهم الشباك مش راضى يتفتح
واحد قابل واحد بيجرى فى الشارع فسالة بتجرى لية قالة حماتى اشتريت لها نصف كيلو سمك اكلته نىء اصيبت بشلل نصفى فقاله رايح تجيب لها الدكتور قاله لا انا رايح اجيب لها النصف كيلو الثانى

https://gedeed.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]